W tej lekcji podstawy podstaw, czyli o tym jak wrzucić tabelę na stronę, napisać coś w niej oraz ją usunąć.
Ćw.1 – wstawianie tabeli
- Na górze znajdź menu Tabela – kliknij je.
- Najedź na komendę Wstaw i zaczekaj, aż z prawej strony pojawi się kolejna lista.
- Na tej liście wybierz polecenie Tabela.
- Wyskoczy okno, w którym można zmienić właściwości nowej tabeli. Jej nazwę pozostaw bez zmian.
- Korzystając z małych przycisków, albo wpisując ręcznie, ustal liczbę kolumn na 3, a liczbę wierszy na 5 i wciśnij OK.
Każda pojedyncza kratka w tabeli jest komórką. Kratki leżące na tej samej wysokości, ułożone od lewej do prawej są wierszem, a leżące jedna pod drugą, czyli ułożone pionowo są kolumną.
Żeby wpisać tekst w jakiejś komórce musi w niej migać kreska, czyli trzeba najpierw na niej kliknąć.
Ćw.2 – pisanie w tabeli
- Kliknij na dowolnej komórce (kratce) i napisz: komórka.
- Kliknij na innej komórce i zacznij wpisywać cokolwiek – rób to tak długo, żeby tekst nie mieścił się w jednej linii. Przestań kiedy będą trzy.
Jak widać, komórki same dostosowują się do zawartości i w razie potrzeby rozciągają się.
Żeby wyjść z tabeli i wrócić do normalnego pisania, trzeba kliknąć gdzieś na stronie, np. pod spodem.
Ćw.3 – wyjście z tabeli
- Kliknij pod tabelą i napisz: Ala zjadła psa.
- Wciśnij Enter, żeby zejść do nowej linii.
- Znowu na górze wejdź w menu Tabela / Wstaw / Tabela
- Tym razem liczba kolumn i wierszy nie ma znaczenia, więc możesz od razu wcisnąć OK.
Przy wstawianiu bardzo ważne jest, w którym miejscu miga kreska, bo właśnie tam zostanie dodana tabela. Teraz usuwanie:
Ćw.4 – usuwanie tabeli
- Kliknij na dowolnej komórce nowej tabeli.
- Kliknij u góry na menu Tabela.
- Najedź na komendę Usuń i zaczekaj, aż po prawej pojawi się mniejsza lista.
- Z niej wybierz polecenie Tabela.
Inny sposób na wstawienie tabeli, szybszy: Na górze pod czymś co nazywam górnym menu, a więc tym paskiem, na którym są wypisane polecenia Plik, Edytuj, Widok itd. jest inny pasek. Nazywa się go Paskiem standardowym i są na nim przyciski do często używanych poleceń. Jest tam też przycisk do wstawiania tabeli, ma symbol kratki. Ten guzik składa się z dwóch części: obrazka oraz małego trójkąta skierowanego w dół.
Ćw.5 – szybsze dodawanie tabeli
- Kliknij na kratce – wyskoczy już Ci znane okno do wstawiania tabeli.
- Wciśnij Anuluj.
- Kliknij na trójkącie – pojawi się kratka, która pozwala szybko ustalić liczbę wierszy oraz kolumn.
- Przesuwaj po niej myszkę w taki sposób, aby mieć tabelę o wymiarach 5×2 (pięć kolumn i dwa wiersze), a potem kliknij na tej kratce.
Poprzednia strona:
Następna strona: Dodawanie i usuwanie wierszy oraz kolumn
Jedna odpowiedz
Anonim
A jak obrócić tekst w komórce?