W tej lekcji wyjaśnię kiedy używać odstępu od góry, a kiedy od dołu. Ale na początek trochę pisania:

Ćw.1 – odstęp od dołu

  1. W pustym dokumencie napisz „Tytuł 1”.
  2. Kliknij prawym na tym napisie i z listy wybierz Akapit.
  3. Wyskoczy to samo okno, z którego korzystaliśmy w poprzedniej lekcji. Wejdź do zakładki Wcięcia i odstępy.
  4. Tam ustaw odstęp Od dołu na 0.20cm. Wduś OK- od teraz pod każdym akapitem będzie trochę wolnego miejsca.

tytuł 1

Ćw.2 – dwa bzdurne akapity

  1. Od nowej linii napisz niby-akapit, składający się z trzech wierszy dowolnego tekstu.
  2. Pod spodem jeszcze jeden niby-akapit.

niby-akapity

Ćw.3 – niby-dokument

  1. A potem napisz kolejny Tytuł, z dwoma niby-akapitami.
  2. Powtórz ostatni krok, aby łącznie mieć trzy tytuły i sześć niby-akapitów.

tytuł 2 i 3

Jeżeli treść akapitów składa się z losowych znaków, program może je podkreślać jako błędy. Ponieważ takie coś będzie przeszkadzało w tej lekcji, trzeba wyłączyć sprawdzanie pisowni.

Ćw.4 – sprawdzanie pisowni

  1. Jeżeli program podkreśla błędy, najedź na górnym pasku na przycisk z literkami „abc” podkreślonymi na czerwono (Automatyczne sprawdzanie pisowni) i kliknij go.

sprawdzanie pisowni

Dolnych odstępów najlepiej używać, aby oddzielić poszczególne akapity od siebie, tak aby tekst był bardziej przejrzysty. Górne odstępy mogą zostać użyte, aby oddzielić większe fragmenty tekstu, np. podrozdziały. To właśnie zrobimy teraz ze śródtytułami, dzięki czemu jeszcze łatwiej będzie odróżnić poszczególne podrozdziały.

Ćw.5 – odstęp od góry

  1. Kliknij prawym na drugim tytule i wybierz z listy polecenie Akapit.
  2. W oknie, które wyskoczy przejdź do zakładki Wcięcia i odstępy.
  3. Odstęp Od góry ustaw na 1,00cm i wduś OK.
  4. To samo zrób dla trzeciego tytułu.

odstęp od góry

Poprzednia strona: Odstępy

Następna strona: Miękki Enter i twarda Spacja

Zostaw Komentarz